Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/quellegeixes/old/app/webroot/forum/Sources/Load.php(183) : runtime-created function on line 3
Wonder… Comencem! - Fòrum Llapis - Què Llegeixes?

Fòrum

PER PARTICIPAR EN EL FÒRUM, PRIMER T'HAS D'IDENTIFICAR O REGISTRAR-T'HI

Autor Tema: Wonder… Comencem!  (Llegit 9196 cops) rss

Mixa

• Moderadorb
  • Gat vell
  • Missatges: 2997
  • The lovely day
    • Veure Perfil
Wonder… Comencem!
« el: 01 de Novembre de 2013, 09:50:49 »

Quellegistes…. És per a mi tot un honor donar-vos la benvinguda a la primera lectura compartida en Llapis i Boli.

Després de gairebé més d’un mes d’espera ja la tenim aquí! :D

Abans de res, però, m’agradaria felicitar les impressionants lectures que ens han precedit tan al Llapis com al Boli. Enhorabona Granu i Osile! Han sigut tot un èxit! :o

Esperem que aquesta també ho sigui i en poguem gaudir molt i molt plegats! ;)

Aquí comença el nostre viatge.

Comencem... Wonder!

Llista de participants
No cliqueu si no el voleu saber...
Boli:

mgar10
Skylar
Paula-PRob
Mar de lletres
Pruna
Briseida
clarinetta
Ikiu
Giny
irvilisa
Fènix 12
MarinaHP

Llapis:

Atalanta
Ju666
Osile
Quimbook10
Samura

Calendari de lectura
Primera Setmana = p.11 – p.103
Segona Setmana = p.104 – p.206
Tercera Setmana = p.207 – p.310
Quarta Setmana = p.311 – p.412

Informació adicional

Sota d'aquest símbol trobareu temes sobre els que reflexionar.

Quan veieu això voldrà dir que a sota hi trobareu informació addicional de la lectura que ens ajudarà a complementar-la.

Quan veieu això és que s’apropen preguntes.
« Darrera modificació: 01 de Novembre de 2013, 12:53:50 per Mixa »
En el llibre petit hi ha la bona sentència

Quimbook10

• Infantil
  • Avesat
  • Missatges: 829
  • Independència!!! ll*ll
    • Google+
    • Veure Perfil
    • Correu
Re:Wonder… Comencem!
« Respondre #1 el: 01 de Novembre de 2013, 12:57:49 »
Que ben preparada, Mixa!!! ;). Jo començo avuiiiii!
//L'educació és l'arma més poderosa per canviar el món.//NELSON MANDELA

Paula-PRob

• Juvenil
  • Gat vell
  • Missatges: 1766
  • 'No tot es tatua amb tinta, com els records"
    • MSN Messenger - ashpael@hotmail.es
    • Google+
    • Veure Perfil
    • Correu
« Respondre #2 el: 01 de Novembre de 2013, 14:59:59 »
Hola!
Mixa, jo ja vaig llegir les 53 pàgines. Em vaig quedar amb ganes de més, però amb els deures no he avançat, llavors espero a comentar!
Per cert, bon començament Mixa!  :D
Que d’espérance, sur ce chemin en ton absence.
J'ai beau trimer, sans toi ma vie n'est qu'un décor qui brille, vide de sens

clarinetta

• Juvenil
  • Gat vell
  • Missatges: 3205
    • MSN Messenger - mgmarineta@hotmail.es
    • Google+
    • Veure Perfil
« Respondre #3 el: 01 de Novembre de 2013, 16:29:08 »
Aquesta lectura compartida promet!
Trobo que estàs molt ben organitzada, i això dels símbols és molt bona idea.
Segur que moderes molt bé el llibre!
una pregunta, la 1a setmana comença dilluns o avui ja comencem a llegir? ???

Ens llegim! :P
"I recordo quan, mirant estrelles al port; pensàvem que podia ser, que algú a l'altre costat del món les estigués mirant també."

Quimbook10

• Infantil
  • Avesat
  • Missatges: 829
  • Independència!!! ll*ll
    • Google+
    • Veure Perfil
    • Correu
« Respondre #4 el: 02 de Novembre de 2013, 10:31:16 »
Si,jo també vaig pensar que si era dilluns o avui, però doncs que no em vaig poder llegir les 53 pàgines, vaig començar només veure la pàgina al QL?!!!! ;)

Per cert, clarinetta, la frase que tens de firma és preciosa... Em recorda a algun llibre... :D :D :D
//L'educació és l'arma més poderosa per canviar el món.//NELSON MANDELA

Mixa

• Moderadorb
  • Gat vell
  • The lovely day
    • Veure Perfil
« Respondre #5 el: 02 de Novembre de 2013, 10:36:59 »
Benvinguts a la LC Quimbook 10, Paula-PRob i clarinetta! Des d’ahir mateix que ja podeu començar a llegir i comentar tot el que se us passi pel cap! La LC queda oficialment inaugurada!! :D

I avui sí, tot seguit us deixo la primera tongada de preguntes, reflexions i informació. Que vagi de gust! ;)

Esteu d’acord amb la decisió de l’August de no descriure la seva cara?

La Mar de lletres, la Pruna i la Briseida ja han contestat a aquesta pregunta al tema “Wonder... Escalfem motors!” i si voleu els que falteu feu-ho aquí.

Aquí teniu els seus tres punts de vista, què us semblen?

I amb això que has preguntat, Mixa, sobre la cara de l'August, no ho sé, però per molt que tingui una cara horrorosa, la gent no s'hauria (que no sé si ho fa, però en té tota la pinta) de distanciar d'ell d'aquesta manera... No trobeu? Crec que una persona pot ser magnífica, i no tot depèn de l'aspecte físic!! >:( >:(

I pel que fa a la teva pregunta Mixa, si hi estem d'acord, jo crec que la cara de l'August ens la podem imaginar de maneres molt diverses, una cara mal formada és un tema molt ampli, pot ser molt diferent com el veiem nosaltres de com el veu l'escriptora, això si sempre pot ser més trist del que nosaltres volem pensar realment.

Em sembla que no descriure la cara de l'August té doble funció:

-D'una banda, és un recurs estilístic molt bo de l'escriptora per a fer-nos responsables de l'aspecte del protagonista. Dient que la seva cara és "pitjor del que ens imaginem" ens força a imaginar-nos el pitjor possible. És com a les pel•lícules de por ben fetes, on no et deixen veure el que fa por... i passes més por encara!

- I de l'altra és una molt bona presentació de l'August: descriure la seva cara li dóna importància, i ell està fart de que tothom li doni importància a la seva cara... Així que no la descriu... i tan tranquil!

Em cau bé, aquest noi!!

Per cert, com us imagineu que deu ser una vida plena d’operacions com la de l’August?

Els temes que anirem veient en el següent apartat són per a que li doneu al sinderi i si a més a més voleu comentar les qüestions ja seria la repera! :D Mentre us facin ballar el cap una estona, em dono per satisfeta. ;)

Ser diferent

“Normal” és només una frontera imaginària, de vegades inconscient, imposada per un grup. Allò que per a uns és normal per altres no. I qui té raó? Aquesta manera de fer servir “normal” com “el que cal”, “el que és comú”, ens fa jutjar malament les persones. De vegades, només per la seva aparença estranya, inusual o extravagant, però el que veiem no ho és tot.

Qüestions que ens podem plantejar:

Pot ser normal una persona, sense ser bonica?

Si tens un físic normal, ja ets normal?

Pots ser normal, encara que hi hagi gent que no ho trobi?

El fet de ser diferents, fa les persones superiors o inferiors als altres?

Tu ets diferent dels altres en algun sentit?

Pàg. 16: “La mare va ensopegar amb un metge molt jovenet i malcarat. Els pares li deien el Médico Precoz…”

Aquesta era la traducció espanyola de la sèrie americana Doogie Howser; El doctorcito a Veneçuela-  que protagonitzava Neil Patrick Harris. Basada en la vida de Howard A. Zucker , que va ser metge a l’edat de 18 anys. Fou una sèrie molt vista durant els anys 1980 i 1990.

Mx
« Darrera modificació: 04 de Novembre de 2013, 15:36:47 per Mixa »

Ju666

• Juvenil
  • Gat vell
  • Missatges: 2284
  • Un llibre és un amic que mai t'abandona.
    • Veure Perfil
« Respondre #6 el: 02 de Novembre de 2013, 11:46:40 »
Mixa, veig que ho tens tot molt ben preperat i plantejat, eh? ;)
Jo fins dilluns no tindré el llibre a les mans (m'he l'he oblidat a casa ma mare) així que no puc llegir, però de seguida que hagi llegit comentaré! ;D
La lectura promet...
“Es pot ser feliç i savi sense llegir mai. Però si llegeixes, viu més, vius altres vides i les vius amb més profunditat”
Bernard Pivot

clarinetta

• Juvenil
  • Gat vell
    • Google+
    • Veure Perfil
« Respondre #7 el: 02 de Novembre de 2013, 15:23:40 »
Hola lectors!

Ja m'he començat el llibre i la veritat és que enganxa! :o ;)
M'he llegit fins la pàgina 30, en el moment en què l'Auggie està visitant la seva futura escola ::)

Per començar, m'agrada molt la personalitat de l'August. Em fa molta pena la situació en què es troba i això m'ha fet reflexionar sobre com és el seu dia dia. Tot i així, trobo que té molta personalitat i que té una família que el recolza molt!  ;)
M'ha fet somriure la part del seu naixement
els pets de la infermera... ;D
i trobo molt tendre el moment en què la mare li diu que l'únic que va veure és que tenia uns ullets preciosos. :)

Esteu d’acord amb la decisió de l’August de no descriure la seva cara?
Potser, al principi sentia una mica curiositat de saber què li passava, però només començar a llegir me n'he adonat de que aquest fet no importa per entendre que l'August és un nen diferent dels altres, no només pel seu físic sinó també per la seva personalitat i la seva manera de veure el món.
Cadascú és com és, i el que realment importa és l'interior. Per tant, tot i que sento una mica de curiositat, estic d'acord amb que l'August no descrigui la seva cara.

Trobo que el concepte "normal", no defineix una persona i com dius tu, Mixa, és una frontera imaginària.
No es pot jutjar una persona depenent si és normal o no. Jo crec que va més enllà d'això. I com diu l'August: L'única cosa que fa que no sigui normal és que la gent no m'hi troba.
Per mi, l'August, no és que sigui anormal. Per mi és una persona "diferent".

Bé, fins aquí la meva reflexió del llibre.

Ens llegim! ;)

"I recordo quan, mirant estrelles al port; pensàvem que podia ser, que algú a l'altre costat del món les estigués mirant també."

Paula-PRob

• Juvenil
  • Gat vell
    • Google+
    • Veure Perfil
    • Correu
« Respondre #8 el: 02 de Novembre de 2013, 16:52:16 »
Hola nois!
Vaig responent a algunes de les preguntes proposades:
- Crec que si l'August realment accepta el seu problema, no seria cap inconveninet descriure-la. Suposo que també és la por que té de que l'altra gent el tracti com un monstre... Jo m'he imaginat la seva cara a la meva manera  :-X
- Tothom és diferent de la resta, és com el ser friqui. Per descriure qualsevol cosa, trobo que la paraula normal no és la més adeqüeada. L'August és com tothom (menja, balla, canta, riu, respira) però amb uns trets diferents a la cara res més, és normal però no bonic.
- I també pot ser al revés. Pots ser un noi musculós amb un cos que atrau a les noies, però el teu cervell és de mosquit. De què serveix això? Prefereixo que sigui intel·ligent que no un tonto
- Pots ser normal, encara que hi hagi gent que no ho trobi? Crec que la opinió de la gent és com un anunci publicitari. A tu t'estaran tot el temps dient-te coses lletges i al final te les acabaràs creient. Això ja depen de l'actitud de la persona, segons el seu autoestima, també. Però normal sempre ho seguiràs sent, més guapo o més lleig, el que pensin és una altra cosa.
- Ser diferent és una cosa positiva, que només tu tens i la resta no, que té avantatges i desavantatges que poden ajudar a la resta. Ni superior ni inferior.
- Jo no trobo que sigui diferent, encara que altres persones ho puguin arribar a pensar. Jo tinc els meus problemes i les altres persones també. Cadascú solucionarà les seves diferències d'alguna manera, no pots viure eternament amb una por dins.

Mixa, m'agrada molt com estàs moderant, de debò. I el llibre, no sé a la resta, m'està encantant!

Ens llegim!

Osile

• Juvenil
  • Avesat
  • Missatges: 962
  • Hi ha infinits més grans que altres
    • Veure Perfil
« Respondre #9 el: 02 de Novembre de 2013, 19:30:07 »
WOW!!!! QUINA PASSADA DE LLIBRE!!!
I a més , quina sort que he tingut!! El llibre no m'habia d'arribar fins aquest divendres , però va arribar just ahir....Amb el meu pare!! De manera que...

I LOVE WONDER ... 4EVER!!

Aquesta lectura comença molt bé! La veritat es que estic casi segura de que en algún moment o altre descriuran la cara de l'August... Per cert : Sabeu que és el PRIMER llibre d'aquesta autora?? Qui s'ho anaba a pensar... Si abans les semanes duraven mil anys... Ara duren una eternitat , Vull acabar aquest llibre que promet tant! un moment... M'estan insistint amb que em dutxi... :'(
QL? Forever!!

M'46R4D4  1136IR !!!

QU31136I574 4r4 i 53mpr3 !!

Samura

• Juvenil
  • Gat vell
  • Missatges: 2340
  • ||*|| I-inde-independència
    • Veure Perfil
« Respondre #10 el: 02 de Novembre de 2013, 19:58:22 »
Hehehe...
No pateixis!
A mi també m'agrada mooolt Wonder! Si, jo estic segura que en algun moment la descriuran!

Sabeu que el llibre no nomes es veu des del punt de vista de l'August? També surten els punts de vista de altres personatges!  ;)

Paula-PRob

• Juvenil
  • Gat vell
    • Google+
    • Veure Perfil
    • Correu
« Respondre #11 el: 02 de Novembre de 2013, 20:40:35 »
Sí, jo crec que poder conèixer la història des d'altres punts de vista, serà interessant. Sobretot si és gent propera a l'August

clarinetta

• Juvenil
  • Gat vell
    • Google+
    • Veure Perfil
« Respondre #12 el: 02 de Novembre de 2013, 20:46:10 »
Sí, jo crec que poder conèixer la història des d'altres punts de vista, serà interessant. Sobretot si és gent propera a l'August

Sí, així Venus diferents maneres de pensar...
Jo també sóc fan de Wonder 4ever, Osile! ;)

Mixa

• Moderadorb
  • Gat vell
  • The lovely day
    • Veure Perfil
« Respondre #13 el: 02 de Novembre de 2013, 22:43:16 »
Uauuu! Quin goig començar a llegir els vostres comentaris!
Són una passada! :o

Veig que algunes ja heu començat a apostar a que tard o d'hora sabrem com és la cara de l'August. Mentrestant què us sembla si ens describim a nosaltres mateixos? Tot seguit us deixo material per a que ho intenteu. Alto! Que no és tan fàcil com sembla! Té el seu què! ;)

Intenta descriure la teva cara

Vocabulari d’ajuda

CAP: allargassat, fort, fràgil, gros, llarg, llargarut, massís, robust, rodanxó.

CABELL: abundant, esclarissat, llis, arrissat, ondulat, cargolat, estufat, dret, fi, flonjo, curt, llarg, embullat, eriçat, fort, fosc, greixós, sedós, pentinat, despentinat, aspre, tenyit, sec, escabellat, gris, ros, moreno, bru, pèl–roig, castany, negre, blanc, suau, vellutat, de color palla, negre com el carbó.

CARA:rodona, allargada, quadrada, ovalada, ampla, rodanxona,quadrada, llarga, plena, prima, arrugada, bonica, dolça, esgrogueïda, fina, fresca, galtuda, dolça, tranquil·la, seriosa, afligida, desconfiada, xuclada, dura, castigada, confiada, endurida, adobada, trista, lletja, lluent, morena pàl·lida, peluda, pigada, prima, rosada, serena, suau, xuclada,simpàtica, expressiva, fina, franca, fresca, jovial, salvatge, seca, simpàtica, tranquil · la.

Expressions: cara de bon any, cara de pa de ral, cara de pocs amics, cara de pomes agres.

FRONT: ample, estret, arrugat, llis, baix, intel·ligent, bombat.

ULLS: brillants, entelats, esmorteïts, inexpressius, lleganyosos, sortints, vius, dolços, tendres, allargats, apagats, blaus, clars, foscos, marrons, verds, negres, cansats, grisos, grossos, oberts, mig oberts, aclucats, tancats, clucs, petits, plorosos, adormits, somnolents, profunds, rodons, sortits, tristos, vius, xinesos, borni, guenyo, guerxo, estràbic, alegres, desperts, ensopits, de peix, absents, baixos, concentrats, desperts, durs, bellugadissos, fugitius, impenetrables, inexpressius, intensos, llagrimosos, maliciosos, morts, somiadors, tèrbols.

PESTANYES: esclarissades, espesses, tupides, llargues, curtes, arrissades, clares, negres, pintades.

CELLES: altes, amples, arquejades, baixes, dibuixades, espesses, estretes, fines, gruixudes, inclinades, juntes, llargues, negres, obliqües, poblades, rectes, retocades, alçades, primes, clares, fosques.

GALTES: eixutes, enceses, enfonsades, grassonetes, pàl·lides, pigades, plenes, rosades, sortints, suaus, toves, vermelles, rodanxones, caigudes, desinflades, inflades, rodones, dures, xuclades.

Expressions: de cigne, de pal, de ral, de pagès.

NAS: aguilenc, fi, ampli, rodó, gros, petit, arrodonit, punxegut, aguilenc, llarg, aixafat, recte, tort, xato.Locucions: de lloro, de barraca, de ganxo...

BOCA: estreta, grossa, petita, riallera, torta, oberta, mig-oberta, tancada, fina, fresca, gran, dura, ferma, rodona, petonera,...dents grosses, dents petites, arrenglerades, dents tortes. Locucions: boca de calaixera, boca de pinyó...

LLAVIS: carnosos, esblanqueïts, estrets, fins, goluts, grossos, gruixuts, molsuts, prims grans, hermètics, voluptuosos, sensuals.

DENTS: arrenglerades, blanques, desiguals, groguenques, tortes.

Expressions: de conill.

ORELLES: allargassades, arrodonides, enganxades, grosses, petites, punxegudes,llargarudes, pàmpols, separades.

Expressions: d’elefant, de conill, de pàmpol.

PELL: arrugada, colrada, escatosa, fina, greixosa, humida, llefiscosa, llisa, rasposa, resseca, rugosa, setinada, suau.

Color de la pell: blanc, morè, bru, pàl·lid, rosat, albí, cendra, groguenc, blanquinós, oliós, bronzejat, torrat, fosc.

COLL: allargat, arrugat, estirat, gros, llarg, llis, curt, fi, gruixut, elegant, estilitzat.

Expressions: de cigne, de girafa, d’ànec.

Sempre pots usar també comparances com: cara d’ocell, nas de lloro, galta de boxejador, orelles de pàmpol, etc

Jo això de descriure la meva cara ho tinc molt clar: Cara rodona cara bufona. Això és el que em van ensenyar quan tenia 3 anys i segueixo pensant igual. ;D ;D

Mixa

• Moderadorb
  • Gat vell
  • The lovely day
    • Veure Perfil
« Respondre #14 el: 02 de Novembre de 2013, 22:43:30 »
Com SÓC JO?

- Jo sóc ......................................................................

- M'agrada .................................................................

- No m'agrada ............................................................

- M'enfado quan .........................................................

- Em sento inquiet quan ...............................................

- Sóc el/la millor en ......................................................

- M'avorreixo quan .......................................................

- Estic orgullós/a quan ..................................................

Jo per exemple m'avorreixo quan: em triga molt a arribar un whatsapp amb algun acudit friki com...

;D ;D ;D I no miro a ningú (qui sap a què em refereixo que parli ara o calli per sempre). ;D ;D ;D

Mx
« Darrera modificació: 02 de Novembre de 2013, 22:45:33 per Mixa »

PER PARTICIPAR EN EL FÒRUM, PRIMER T'HAS D'IDENTIFICAR O REGISTRAR-T'HI

Iniciativa de:
Institució de les Lletres Catalanes
Col·labora:
Vilaweb Tv3 Catalunya Radio
Generalitat de Catalunya 100% lectors

Pla Nacional de Lectura 2012-2016

© 2017 Generalitat de Catalunya, tots els drets reservats.

Segueix-nos a:
Facebook Twitter Flickr