Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/quellegeixes/old/app/webroot/forum/Sources/Load.php(183) : runtime-created function on line 3
Wonder... Conclusions finals! - Fòrum Llapis - Què Llegeixes?

Fòrum

PER PARTICIPAR EN EL FÒRUM, PRIMER T'HAS D'IDENTIFICAR O REGISTRAR-T'HI

Autor Tema: Wonder... Conclusions finals!  (Llegit 6645 cops) rss

Mixa

• Moderadorb
  • Gat vell
  • Missatges: 2997
  • The lovely day
    • Veure Perfil
Wonder... Conclusions finals!
« el: 05 de Desembre de 2013, 15:01:03 »

'WONDER' CONCLUSIONS FINALS

Què us ha semblat Wonder?

El recomanaríeu?

Quin ha estat el vostre personatge preferit?

Com creieu que serà la vida de l'August d'ara en endavant?

Hi haurà una continuació de Wonder? Ens contesta l'autora.

No cliqueu si no el voleu saber...
Em sento afalagada de que tants nens em preguntin això, i m'ofereixin les seves suggerències encantadores i brillants sobre què podria estar fent l'Auggie el curs vinent, i al institut, i com adult. I estic segura que al meu editor li encantaria una seqüela ;) Però no crec que aquest sigui la mena de llibre que necessita una continuació. Alguns llibre són així. Vaig escollir acabar el llibre en un punt feliç de la vida de l'Auggie, i espero i prego per la seva felicitat per sempre més. Com la seva mare al llibre, haig de creure que el món serà considerat amb l'Auggie i tots aquell que són com ell. Haig de creure que la gent li obrirà els seus cors. I potser llegint el llibre faci que la gent pensi en les possibilitat d'aquest esdeveniment. Volia explicar la història de l'Auggie per fer als lector preguntar-se qui són i qui poder escollir ser. La meva esperança és que després de llegir aquest llibre, sempre triïn ser considerats.

Preceptes del senyor Browne

SETEMBRE

“Si has de triar entre tenir raó o ser considerat, tria ser considerat.”
Dr. Wayne W. Dyer

OCTUBRE

“Els teus actes són els teus monuments-”
Inscripció trobada en una tomba egípcia

NOVEMBRE

“No tinguis amis que no siguin com tu.”
Confuci

DESEMBRE

“Audentes fortuna iuvat.” (La fortuna somriu als audaços)
Virgili

GENER

“Cap home és una illa sencera en si mateixa.”
John Donne

FEBRER

“És millor conèixer algunes preguntes que no pas totes les repostes.”
James Thurber

MARÇ

“No costa gaire, una paraula amable. Però serveix de molt.
Blaise Pascal

ABRIL

“El que és bell és bo, i qui sigui bo aviat serà bell.”
Safo de Lesbos

MAIG

Fes tot el bé que puguis
per tots els mitjans que puguis,
de totes les maneres que puguis,
a tot arreu on puguis,
sempre que puguis,
a tanta gent com puguis,
mentre puguis.”
La norma de John Wesley

JUNY

“Tu segueix el dia i intenta tocar el sol.”
The Polyphonic Spree, “Light and day”

Quin és el vostre precepte preferit?

“Involucra't!” ens invita l'autora.

Escolleix ser considerat!

Invito a qualsevol lector a qui Wonder i el seu missatge li hagin arribat al cor a fer la promesa de “triar ser considerat”. Nens, pares, professors, simplement signeu el vostre nom (els cognoms no són necessaris) i uniu-vos al moviment!

Comprometeu-vos a ser considerats sempre que sigui possible. Un acte de consideració pot fer feliç a algú i, de fet, a vegades canviar-li la vida. Comparteix les teves històries, si vols. Imprimeix el certificat de “triar ser considerat” i enganxa-ho a la paret com a recordatori. Excel·lent per a professors.

-RJP

Pàgina del moviment (en anglès)

« Darrera modificació: 17 de Agost de 2014, 12:33:45 per Mixa »
En el llibre petit hi ha la bona sentència

Mixa

• Moderadorb
  • Gat vell
  • The lovely day
    • Veure Perfil
Re:Wonder... Conclusions finals!
« Respondre #1 el: 05 de Desembre de 2013, 15:03:09 »
Preceptes de les postals

PRECEPTE DE LA CHARLOTTE CODY
“No n'hi ha prou de ser amigable. Has de ser un amic.”

PRECEPTE DEL REID KINGSLEY
“Salvem el mar, salvem el món!”
Jo

PRECEPTE DEL TRISTAN FIEDLEHOLTZEN
“Si realment desitges una cosa, en aquesta vida, has de treballar per aconseguir-la. Calleu un moment: estan a punt de dir els números premiats de la rifa!”
Hommer Simpson

PRECEPTE DE LA SAVANNA WITTENBERG
“Les flors són fantàstiques, però l'amor és millor.”
Justin Bieber

PRECEPTE DEL HENRY JOPLIN
“No et facis amic d'un imbècil.”
Henry Joplin

PRECEPTE DE L'ABRIL MARKOWITZ

“Tot el que necessites és amor.”
The Beatles

PRECEPTE DE L'AMOS CONTI
“No et passis intentant ser guai. Sempre es nota, i no queda gens guai.”
Amos Conti

PRECEPTE DE LA XIMENA CHIN
“Sigues fidel a tu mateix.”
Hamlet, Shakespeare

PRECEPTE DEL JULIAN ALBANS
“De vegades va bé tornar a començar.”
Julian Albans

PRECEPTE DE LA SUMMER DAWSON
“Si aconsegueixes fer tot la secundària sens ferir els sentiments de ningú, mola.”
Summer Dawson

PRECEPTE DEL JACK WILL
“Tu tranquil i endavant!”
Dita de la Segona Guerra Mundial

PRECEPTE DE L'AUUST PULLMAN
“Tothom hauria de rebre una ovació amb tot el públic dempeus almeny una vegada a la vida, perquè tots vencerem el món.”
Auggie

A mi els que més m'agraden són el del Henry, l'Amos, la Summer i l'Auggie. I vosaltres?

Ei! No us ho perdeu! L'autora de Wonder, ha anunciat a la seva pàgina web una iniciativa d'allò més interessant! :o :o

Envieu-me els vostres preceptes en postals!

Tens un meravellós precepte pel qual et regeixes? Estic buscant alguns preceptes originals per una nou llibre en el que estic treballant! Si tens un precepte únic, atrevit o especialment bonic que t'agradaria compartir amb el món aquesta és la teva oportunitat!

Si t'agradaria veure el teu precepte publicat en el meu proper llibre -amb la teva pròpia cal·ligrafia- si us plau envieu-me el vostre precepte en una postal abans del 20 de Desembre, 2013. No serè capaç de publicar cada un dels precepte enviats, però com a mínim 20 dels millors es faran servir al llibre.

Com enviar-los? Primer, escriu el teu precepte en una postal de manera tan llegible com puguis, escanejaré les postals, així que sigueu polits! Si la vols embellir amb alguna obra d'art teva, de qualsevol tipus, endavant! Fes-la tan única com vulguis! Llavors, escriu el teu nom, adreça, edat i email en una peça de paper separada. Fica el paper en un sobre -amb la teva postal- i envia-ho a:

PO BOX 150025
275 9th St.
Brooklyn, NY 11215
attn: R. J. Palacio

Les vostres postals han d'arribar abans del 20 de Desembre, 2013 per ser escollides. Si us plau, tingueu en compte que cap postal original serà retornada. Cap postal endarrerida serà publicada. Tan sols es notificarà d'haver estat escollit a aquells que hagin estat escollits.

Gràcies i bona sort!

-RJP

Per a més informació:

Web oficial de l'autora
www.rjpalacio.com

Fonts de les que he extret informació durant la lectura

Guia Visual Wonder

Club Wonder: Una proposta per treballar la lectura

Wonder Guia pel professorat

Pàgina web de l'autora

Eiiiii quellegistes!!!

Ho hem aconseguit! Hem acabat Wonder i plegats hem fet una lectura compartida preciosa!!!

Moltes gràcies a tots! :-* :-* :-*

Com ja he dit, meravellós llibre (el recomano a tothom) i meravellosos missatges, però sobretot...

Meravellosos quellegistes!

Una supermega abraçada!

Mx

Briseida

• Moderadors
  • Gat vell
  • Missatges: 1596
    • Veure Perfil
« Respondre #2 el: 05 de Desembre de 2013, 16:46:46 »
Ha arribat el moment de les conclusions! Sap greu aconmiadar-se d'aquests personatges... és com acomiadar-se de bons amics!

M'agradarà molt recomanar aquest llibre... i el millor és que el pots recomanar a amics de totes les edats! Aquí, al QL l'hem llegit i comentat gent que va dels deu als setanta anys, (ha estat lectura compartida a Boli i Llapis però també va ser llibre de la setmana a Ploma) i això ja diu molt en favor del llibre, oi? un llibre sense edat, que pot agradar i fins i tot ajudar a gent molt diferent!

Em sembla un molt bon llibre per recomanar a una persona que estigui trista o desesperançada.Wonder contagia ganes de viure i d'anar endavant!!

És molt bonica la idea dels preceptes! He estat pensant a veure si se m'acudia algun... I he recordat un que em va explicar una amiga que treballa amb nens en risc d'exclusió social. Diu:
"Estima'm quan menys ho mereixo. És quan més ho necessito"
No es pot aplicar en tots els casos, i com tots els preceptes, s'ha de matissar... però és una bona frase per pensar-hi...

A part d'això queda un tema molt important per parlar: les vostres increïbles aportacions en aquesta LC. Tot l'equip de moderació estem realment al·lucinats de tot el que heu après i ens heu ensenyat en aquesta lectura. Moltes felicitats, de debó! I a seguir!

I al missatge següent... un regalet!!! :D :D :D

« Darrera modificació: 05 de Desembre de 2013, 16:50:16 per Briseida »

Briseida

• Moderadors
  • Gat vell
    • Veure Perfil
« Respondre #3 el: 05 de Desembre de 2013, 16:58:16 »
I ara... el regalet!! És una eina que ens hem inventat des de l'equip del QL i que es diu...
EL WONDERITZADOR!
I què és? Doncs dos accesoris per aplicar a les fotos de forma que podeu quedar Wonreitzats a l'instant, és a dir "disfressats d'August". És una manera de dir que estàs de la seva banda, que Tries ser condiderat!

AQUÍ LES TENIU: els cabells...

I les orelles!

I aquí un exemple de com pot quedar una foto Wonderitzada:

Per a descarregar-ho i poder-ho aplicar a les vostres fotos només heu de clicar aquí per als cabells i aquí per les orelles!

Esperem que us agradi i que WONDERTIZEU una pila de persones!! :D :D :D
« Darrera modificació: 05 de Desembre de 2013, 17:01:38 per Briseida »

Paula-PRob

• Juvenil
  • Gat vell
  • Missatges: 1766
  • 'No tot es tatua amb tinta, com els records"
    • MSN Messenger - ashpael@hotmail.es
    • Google+
    • Veure Perfil
    • Correu
« Respondre #4 el: 05 de Desembre de 2013, 22:22:03 »
M'ha sembla una lectura divertida i a la vegada realista. El fet de que l'August vegi la situació amb cert sentit de l'humor, fa que la lectura sigui més entenedora i no tan dura com podria ser. Crec que el llibre el pot llegir una persona de qualsevol edat, ja que els valors que ens enseya els ha de saber tothom

El recomanaríeu?
Sí, el recomanaria. Fins i tot, crec que seria una bona lectura obligatòria a les escoles, s'aprèn les coses bàsiques i problemes comuns entre joves i els seus sentiments. Molt recomanat

En primer lloc, l'August, per la seva manera de ser i de veure les coses. Com compara les seves situcions amb coses que potser et fan riure.
Però un personatge que no és dels més rellevants que m'ha agradat ha sigut la Via. És un personatge que a vegades em recorda a mi, no sé exactament perquè, però la seva visió m'agrada molt i com explica la seva postura també

Des de que va triar anar a l'escola, ha conegut a gent bona i "dolenta" i això crec que li farà madurar. Tindrà més iniciativa pròpia i aprendrà a desfensar-se, i sabrà que no està sol. El seu problema és com un més al món, i que segueix sent un ésser humà amb cames i braços.
Ara, ja sap què és el que hi ha arreu del món i sabrà com reaccionar davant de cada situació.
PRECEPTE PREFERIT:
-“Tu segueix el dia i intenta tocar el sol.”

“Tothom hauria de rebre una ovació amb tot el públic dempeus almeny una vegada a la vida, perquè tots vencerem el món.”
"No et passis intentant ser guai. Sempre es nota, i no queda gens guai.”

Aquestes dues m'han agradat molt, i és que l'autora fa unes frases precioses i increïbles

Ha estat una LC increïble i he gaudit molt! Moltes gràcies!  :-*

AUGUST ETS MERAVELLÓS!
Que d’espérance, sur ce chemin en ton absence.
J'ai beau trimer, sans toi ma vie n'est qu'un décor qui brille, vide de sens

Paula-PRob

• Juvenil
  • Gat vell
    • Google+
    • Veure Perfil
    • Correu
« Respondre #5 el: 06 de Desembre de 2013, 15:10:29 »
EL PETIT PRÍNCEP ES WONDERITZA!

Ester F. Matalí

• Moderadors
  • Avesat
  • Missatges: 886
  • Entre llibres, una lectora més.
    • Veure Perfil
    • Correu
« Respondre #6 el: 06 de Desembre de 2013, 18:07:11 »
Oohhh, que bé que hagis penjat la foto, Paula! També podríeu wonderitzar els vostres amics... a veure si s'animen a llegir Wonder;)

Hi ha un recurs, per cert, que us pot ser útil per enganxar orelles i cabell. Us el passo: http://www.pizap.com/pizap-app.php?initialstate=photo&width=1364&var1=

I ja que he tret el nas, aprofito per felicitar-vos per la magnífica lectura que heu fet. Estic impressionada!

Abraçada
« Darrera modificació: 06 de Desembre de 2013, 18:10:25 per Ester F. Matalí »
Seguiu-nos a FB i a TwT!
https://www.facebook.com/quellegeixes
https://twitter.com/quellegeixes
"No menyspreéssiu mai la persistència dels pescadors de canya. " Joan Salvat-Papasseit

Paula-PRob

• Juvenil
  • Gat vell
    • Google+
    • Veure Perfil
    • Correu
« Respondre #7 el: 06 de Desembre de 2013, 20:23:43 »
Sí Ester, ho he fet a partir del Pizap i és bastant útil. Simplement has de indicar el que vols afegir i fet! Proveu-ho i així passem l'esperit de Wonder!

Quimbook10

• Infantil
  • Avesat
  • Missatges: 829
  • Independència!!! ll*ll
    • Google+
    • Veure Perfil
    • Correu
« Respondre #8 el: 07 de Desembre de 2013, 12:31:55 »

//L'educació és l'arma més poderosa per canviar el món.//NELSON MANDELA

Mixa

• Moderadorb
  • Gat vell
  • The lovely day
    • Veure Perfil
« Respondre #9 el: 09 de Desembre de 2013, 13:43:34 »
Simplement genial!!! :D Moltes gràcies Briseida i Ester! Ben aviat penjaré les meves imatges Wonderitzades!

Ei Quimbook10! Aquest keepcalm l'has creat tu, oi? Molt xulo! ;D

Què us sembla si ens fem els nostres propis keepcalms amb consells sobre Wonder?

Jo he fet aquest:

Per fer-ho cliqueu  AQUÍ!

Per cert! Després de llegir aquest fantàstic llibre crec que no podia faltar a la llista dels 50 que s'han de llegir abans dels 11 (encara que també fins als 100 ;D), no trobeu?

Doncs no espereu més i voteu-lo AQUÍ! ;)

Mx

Briseida

• Moderadors
  • Gat vell
    • Veure Perfil
« Respondre #10 el: 09 de Desembre de 2013, 16:53:19 »
Tota la raó, Mixa!

Fantàstiques les conclusions, nois! Seguiu així!

I per omplir el buit d'una Lectura compartida que es tanca... res millor que una nova que s'obre!

Ben aviat llegirem Cançó de Nadal a Boli[/b] i L'Evolució de la Calpurnia Tate a Llapis! Apunteu-vos clicant sobre el nom del llibre!

Endavant amb la lectura! ;) ;) ;)

Quimbook10

• Infantil
  • Avesat
  • Independència!!! ll*ll
    • Google+
    • Veure Perfil
    • Correu
« Respondre #11 el: 09 de Desembre de 2013, 17:53:42 »
Jo faig la meva valoració final! ;D

Wonder és un llibre fantàstic, l'escriptora sap escriure molt bé i introduint dades importants(em refereixo a totes les informacions complementàries que posava la Mixa, que sortien al llibre ;)). L'August és un personatge que m'ha emocionat molt i és molt valent, i els personatges estan ben buscats...Em costaria molt trobar coses dolentes, per això el recomano tant(jo li he deixat a una amiga, ja... :D). Crec que està molt bé per llegir a aquesta edat, perquè ho vius més a prop que un adult i t'ensenya molts valors. Et fa riure, plorar i sobretot, tenir EMPATÍA :-*. Crec que no hauria d'escriure una segona part, R.J.Palacio.
Mixa, felicitats per aquesta súperLC que has moderat i tamé felicitats a tots els lectors/es que l'han llegit, perquè Wonder és un llibre que S'HA DE LLEGIR EN COMPANYIA DEL QL?!!! ;D ;D ;D

Quimbook10

• Infantil
  • Avesat
  • Independència!!! ll*ll
    • Google+
    • Veure Perfil
    • Correu
« Respondre #12 el: 12 de Desembre de 2013, 13:49:26 »

R.J.Palacio, autora del llibre, es wonderitza també!!! :D

Ju666

• Juvenil
  • Gat vell
  • Missatges: 2284
  • Un llibre és un amic que mai t'abandona.
    • Veure Perfil
« Respondre #13 el: 12 de Desembre de 2013, 15:59:54 »
Ei! Fa dies qua ja havia acabat el llibra, però encara no havia tingut temps de fer la cunclusió final!
Un llibre realment preciós, he aprés moltes coses. Ha valgut realment la pena llegir-se el llibre, i més amb aquesta magínifica LC del QL?! És un llibre realment molt tendre, m'he n'he enemorat, els seus personatges, moment tendres, moments de riure una mica... És un llibre fantàstic!
El recomanaríeu?
De fet ja ho he fet, l'he recomenat a gent de la família i a un parell d'amics! Espero que els hi agradi tant com a mi! Però la veritat és que no ho dubto gaire! ;)
Buff... Una pregunta difícil, eh? M'han agradat molts personatges, i triar-ne un com a preferit... M'ha encantat l'August, però la Summer també, i en Jack també! I la família de l'August! No ho se, la veritat, tots els personatges són imprecidibles, no? Però ni ha un que m'ha caigut en gràcia especialment, el senyor Browne! :D :D
Mmm... Mai no deixarà de sorpendre la seva cara, i la gent que li agrada enriure-se'n tampoc deixarà d'existir, així que, s'hi haurà d'acostumar. Però espero que sigui molt feliç i que continui sent tant bo a l'escola, que fagi molts amics i que s'ho passi bé amb els que té! Desitjo el millor per a ell!
I elñ meu precepte preferit és...“Si has de triar entre tenir raó o ser considerat, tria ser considerat.”
Dr. Wayne W. Dyer

Per últim us vull donar les gràcies a tots/es per haver fet posible la LC, moltíssimes gràcies, de veritat!
I moltes gràcies per aquesta eina tant divertida equip del Quellegeixes! :-*
Ens llegim!
“Es pot ser feliç i savi sense llegir mai. Però si llegeixes, viu més, vius altres vides i les vius amb més profunditat”
Bernard Pivot

Mixa

• Moderadorb
  • Gat vell
  • The lovely day
    • Veure Perfil
« Respondre #14 el: 17 de Desembre de 2013, 12:48:42 »
Estic completament d'acord amb la Briseida! Tothom ha fet unes conclusions...

supercalifragilisticoespialidoses
! :o :o :o

Bé, doncs per no ser menys tot seguit us deixo la meva! ;)

Quan em van regalar Wonder aquest estiu, en un principi la temàtica del llibre em va tirar cap enrere. Ja sabeu que no sóc pas d'històries dramàtiques perquè penso que quan llegim ens mereixem passar-nos-ho d'allò més bé, i no se'm va passar pel cap que una novel·la així et pogués arrencar un somriure.

Bé, doncs a mi no me'n va arrencar ni un ni dos somriures, si no que vaig perdre el compte de tants que en vaig arribar a fer! També és cert que vaig plorar, perquè Wonder és un llibre que tracta temes tan propers que em va transportar de nou a una experiència que jo també vaig viure, però una d'aquelles ploreres que senten bé, que et deixen molt més serè quan se t'han acabat les llàgrimes. :)

I també em va fer estar mossegant-me les ungles en els moments més tensos e intrigants, conèixer personatges i trobar en ells bons amics (com bé han dit la Briseida i la Ju666 :D), sentir empatia per altres personatges que no entenen què vol dir ser considerat (molt ben dit, Quimbook10 ;)), reflexionar (un munt, eh nois? ;D), riure i sobretot gaudir cada pàgina.

I per tots aquests valors que conté i molt més, Wonder pot ser llegit a qualsevol edat (com ha assenyalat la Paula-PRob :D) i és una meravella de novel·la que recomanem llegir al 100%... sobretot si és en tan genial companyia!!!

I bé,  així podria seguir mooooolt de temps, perquè ¿a que n'és de difícil resumir totes les qualitats d'un llibre que et canvia la vida?

Per això no us oblideu de votar-lo al la llista dels...

100 llibres que van canviar la meva vida!

I ara sí, deixem pas a uns quellegistes que estem d'allò més impacients per començar a viure la propera aventura del mes... El conte de Nadal!

Una història que ens reafirmarà el principal missatge de Wonder:

Trieu sempre ser considerats!!!

Mx
« Darrera modificació: 17 de Desembre de 2013, 13:05:13 per Mixa »

PER PARTICIPAR EN EL FÒRUM, PRIMER T'HAS D'IDENTIFICAR O REGISTRAR-T'HI

Iniciativa de:
Institució de les Lletres Catalanes
Col·labora:
Vilaweb Tv3 Catalunya Radio
Generalitat de Catalunya 100% lectors

Pla Nacional de Lectura 2012-2016

© 2017 Generalitat de Catalunya, tots els drets reservats.

Segueix-nos a:
Facebook Twitter Flickr