Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/quellegeixes/old/app/webroot/forum/Sources/Load.php(183) : runtime-created function on line 3
Comencem! - Fòrum Llapis - Què Llegeixes?

Fòrum

PER PARTICIPAR EN EL FÒRUM, PRIMER T'HAS D'IDENTIFICAR O REGISTRAR-T'HI

Autor Tema: Comencem!  (Llegit 27451 cops) rss

marinaespasa

• Moderadorb
  • Novell
  • *
  • Missatges: 43
    • Veure Perfil
Comencem!
« el: 21 de Maig de 2012, 19:09:20 »
Molt bona tarda a tothom, ;)

Sóc la Marina Espasa, i estic contentíssima de rellegir aquest llibre amb tots vosaltres: espero ser-vos útil, guiar-vos, contestar les vostres preguntes i descobrir més coses de La Plaça del Diamant, que no s'esgota ni amb una ni amb cinquanta lectures! Mireu què en deia Joan Sales, l'editor que la va publicar ara fa 50 primaveres:

"No voldria, doncs, acabar aquest pròleg sense aconsellar al lector que no es limiti a fer d'aquesta novel·la una sola lectura, i menys distreta i precipitada. És un d'aquells llibres que cal rellegir; un d'aquells poquíssims llibres que sembla que guanyin cada vegada que els obrim."

Ni distrets, ni precipitats, doncs. Us proposo que comencem pels 5 primers capítols (la novel·la en té 48, com ja deveu saber). Aquests primers ens serviran, sobretot, per conèixer qui serà la protagonista de la novel·la: la Colometa. I per veure un exemple de com es presenta un protagonista de manera magistral.

La novel·la va encapçalada per una cita en anglès que diu "My dear, these things are life", és a dir (més o menys!): "Estimada, aquestes coses són la vida". M'agradaria llegir el llibre pensant tota l'estona en aquesta frase: en les "coses" que hi va posant l'autora i que són el més important, al capdavall: les cafeteres de la primera frase, els fanalets del ball de festa major, el merlot negre del segon capítol, les cintes a què és aficionada la mare d'en Quimet, la sal, una taca d'humitat a la paret, i moltes més que segur que trobareu vosaltres.

I aleshores arriba la darrera frase del capítol cinquè (I AIXÒ NO ÉS UN SPOILER, QUE CONSTI!  ;D):
"Però és que a mi em passava que no sabia ben bé per què era al món."

I ja tenim la Colometa ficada al cap.

A veure com ho amanim, tot això.

Què hi dieu? Comencem?

Maraygavi

• Juvenil
  • Gat vell
  • Missatges: 1040
    • Veure Perfil
Re: Comencem!
« Respondre #1 el: 21 de Maig de 2012, 19:14:12 »
Comencem, doncs! Bé, jo aquest vespre...

Serà la primera vegada que llegeixi aquesta novel·la. Serà un honor fer-ho amb vosaltres i sobretot amb tu, Marina, com a moderadora especial! Gràcies! ;)
Una canción puede llevarte instantáneamente a un momento o lugar, o incluso a una persona. No importa si todo lo demás ha cambiado en ti o en el mundo, esa canción sigue siendo la misma, justo como en aquel momento. Lo que es alucinante, si te paras a pensarlo.

Just listen - Sarah Dessen

lletraescrita

• Juvenil
  • Gat vell
  • Missatges: 1118
  • Una habitació sense llibres és com un cos sense vida.
    • Veure Perfil
« Respondre #2 el: 21 de Maig de 2012, 19:39:59 »
Jo també m'hi posaré. Una pregunta per quan hem de tenir els 5 capítols llegits? :)

"Sólo estoy dispuesta a actuar de la manera más acorde, en mi opinión, con mi futura felicidad, sin tener en cuenta lo que usted o cualquier otra persona igualmente ajena a mí, piense." - Elizabeth Bennet

Orgullo y Prejuicio - Jane Austen

djevita

• Adult
  • Novell
  • *
  • Missatges: 1
    • Veure Perfil
« Respondre #3 el: 21 de Maig de 2012, 19:43:17 »
Jo l'estic rellegint. Vaig pel capítol 3. No recordava quant m'agradava la Rodoreda  ;D

iluro

• Adult
  • Avesat
  • Missatges: 942
    • Veure Perfil
« Respondre #4 el: 21 de Maig de 2012, 19:50:12 »
Jo també m'hi posaré. Una pregunta per quan hem de tenir els 5 capítols llegits? :)

Cert. Fins ara en les lectures conjuntes es marca un calendari per tenir una referència dels comentaris que vagin sorgint.
De tota manera, gràcies Marina per encapçalar aquesta lectura. Som-hi!
La llibertat no és fer el que vulguis, és no haver de fer allò que volen els altres.

mgar10

• Juvenil
  • Gat vell
  • Missatges: 3133
  • Our life is what our thoughts make it.
    • Veure Perfil
« Respondre #5 el: 21 de Maig de 2012, 19:57:24 »
Vinga!! Com esperava aquest tema! No l'he llegit mai, o sigui que no sé qui és la Colometa (ara m'ha quedat clar, o sigiui, no ho sabia) ni en Quimet (que encara ni sé qui és). Prepareu-vos, que ja arribaran les preguntes sobre el llibre d'aquí poc!
All this time I was finding myself and I didn't know I was lost...

◢ ◤

ammeg62

• Adult
  • Novell
  • *
  • Missatges: 2
    • Veure Perfil
« Respondre #6 el: 21 de Maig de 2012, 20:28:31 »
M'hi afegeixo! Cada vegada que el rellegeixo descobreixo coses noves, de ben segur que amb vosaltres en descobreixo més!

Carlota Torrents

• Adult
  • Gat vell
  • Missatges: 1718
  • Creadora i webmàster del Què llegeixes (2008-2013)
    • Veure Perfil
« Respondre #7 el: 21 de Maig de 2012, 21:30:53 »
Això serà una festa!  ;D De totes maneres com a administradora del lloc em toca avisar que en aquest fil hem de mirar de limitar-nos només a fer comentaris sobre el text. Tenim un altre fil que ens permet dir altres coses sobre si tenim el llibre, si ens afegim a la lectura, etc.

Com més comentaris concentrats o concrets fem, millor. Això no vol dir que no puguem parlar de sensacions i emocions que ens transmet Rodoreda i la seva Colometa, però hem de vigilar no fugir del tema.

Gràcies!

D'altra banda, la moderadora ha posat per aquesta setmana els 5 primers capítols. Divendres, anunciarà la resta!  ;)

Els nouvinguts ja esteu apuntats, pel simple fet de participar. Us hem apuntat a l'altre fil a la llista  ;) Sigueu molt benvinguts esperem que hàgiu arribat per quedar-vos-hi.  :D
« Darrera modificació: 21 de Maig de 2012, 21:41:52 per Admina »

Rosor

• Adult
  • Destre
  • Missatges: 586
    • Veure Perfil
    • Correu
« Respondre #8 el: 21 de Maig de 2012, 22:14:14 »
Hola, Marina. Moltes gracies per guiar-nos en aquesta travessia. Es tot un luxe tenir-te de capitana. Cada vegada que rellegeixo la novel.la (i ja son unes quantes) penso que aquesta frase ens diu molt sobre el personatge. La Colometa esta en un punt fixe i un mon incomprensible gira al seu voltant. Es un personatge desplacat, aillat dins d'una campana de vidre.

« Darrera modificació: 21 de Maig de 2012, 23:23:59 per Admina »

iluro

• Adult
  • Avesat
  • Missatges: 942
    • Veure Perfil
« Respondre #9 el: 21 de Maig de 2012, 22:51:01 »
Ja he llegit el primer capítol i sento i veig la Sílvia Munt i en Lluís Homar, ballant a l'envelat...  ;)

Desconec si serà bo o no però segur que tots els lectors Ploma tindrem associats els dos personatges a aquests actors per tot el que van representar en el seu moment.
M'agradaria saber quina idea se'n fan els Boli. Molts tindran l'avantatge de fer volar la imaginació amb l'aspecte dels personatges i l'època que descriu Rodoreda sense els prejudicis d'haver-los vist per la pantalla.
La llibertat no és fer el que vulguis, és no haver de fer allò que volen els altres.

aquarel·la

• Adult
  • Novell
  • *
  • Missatges: 116
    • Veure Perfil
« Respondre #10 el: 21 de Maig de 2012, 23:07:09 »
Què pensau? Natàlia - Colometa s'enamora de Quimet a la plaça del Diamant (enamorament a primera vista) o simplement es deixa dur?

:) :) :) ;D

ammeg62

• Adult
  • Novell
  • *
  • Missatges: 2
    • Veure Perfil
« Respondre #11 el: 21 de Maig de 2012, 23:23:00 »
Jo penso que es deixa portar pel romanticisme de l'epoca, un noi ben plantat que li diu dues floretes.
Tenint en compte l'època la fita de qualsevol minyona era trobar un galan i casar-s'hi

vemalfe

• Adult
  • Gat vell
  • Missatges: 1171
    • Veure Perfil
    • Correu
« Respondre #12 el: 21 de Maig de 2012, 23:45:54 »

Ja he llegit els dos primers capítols: la Natàlia ens ensenya la seva personalitat des del primer paràgaf: "perquè jo era així,  que  patia si algú em demanava una cosa i havia de dir que no"
I quan queden al Parc Güell, primer l'enreda el xicot de la finestra, i després no és capaç de dir-li al Quimet que arriba amb una hora de retard!
En canvi sí que li diu al Pere que no pot ser...
Més que enamorada la veig enlluernada. Té el Quim un tarannà d' "ordeno i mano" que li va al pèl a la Natália que encara enyora a la seva mare, que necessita algú que la guïi.
I, perquè ja, si ens diu que es diu Natàlia, no podem deixar de pensar en ella com la Colometa?
Serà de tan conegut com és el personatge? O és la força del Quimet?  O és el fet de tirar endavant en el temps per fer-nos saber als lectors el final de la història que s'iniciava  "i al cap d'anys, encara de vegades ho explicava, la Colometa, el dia que la vaig conéixer a la plaça del Diamant, va arencar a còrer i..."

Per cert, Sílvia Munt i Lluís Homar, sí, aquests són els rostres de la Colometa i el Quimet.

jana

• Adult
  • Avesat
  • Missatges: 851
  • //si vols ser feliç, sigues el teu millor amic.
    • Veure Perfil
    • Correu
« Respondre #13 el: 22 de Maig de 2012, 01:05:10 »
Crec que el personatge de la Colometa està molt ben treballat. És una dona insegura, amb moltes recances, també amb molta sensibilitat i intel·ligència i li toca viure un temps molt complicat. Aquesta manera d'escriure de la Rodoreda, que sembla tan fàcil (com si la Colometa anés parlant sense pensar-s'hi gaire) i alhora ens diu tant és el que més m'agrada del llibre.

A mi la pel·lícula no em va agradar gaire,  i no veig la Sílvia Munt quan m'imagino la Colometa. Potser perquè ja l'havia llegit molt abans de la peli.
ViUrE i SoMrIuRe...*

aquarel·la

• Adult
  • Novell
  • *
  • Missatges: 116
    • Veure Perfil
« Respondre #14 el: 22 de Maig de 2012, 08:32:01 »
He llegit la novel·la més d'una vegada.
No identific els personatges amb els actors que els representen a la pel·lícula, de la qual cosa els intèrprets no tenen culpa perquè fan la seva feina, però la pel·lícula és molt pobra, esquemàtica i superficial. Se'n salva, des del meu parer, la cançó de Ramon Muntaner, que és preciosa.

PER PARTICIPAR EN EL FÒRUM, PRIMER T'HAS D'IDENTIFICAR O REGISTRAR-T'HI

Iniciativa de:
Institució de les Lletres Catalanes
Col·labora:
Vilaweb Tv3 Catalunya Radio
Generalitat de Catalunya 100% lectors

Pla Nacional de Lectura 2012-2016

© 2017 Generalitat de Catalunya, tots els drets reservats.

Segueix-nos a:
Facebook Twitter Flickr